Πόντος και Αριστερά

……. ‘μώ τον νόμο σ’ !

-Pontos Visa : Η εκμετάλλευση των Ποντίων

111_.pngΤα ιερά και τα όσια του καπιταλισμού: ΤΑ ΚΕΡΔΗ !!!

Ένα κείμενό μας για την αθλιότητα της “Pontos Visa” δημοσιεύτηκε  στην εφημερίδα Πριν” , στις 4 Μαϊου. Παρακάτω αναρτούμε το κείμενο αυτό, ελπίζοντας ότι η οργή θα γενικευτεί και θα βάλει κάποια στιγμή φραγμό στους εμποράκους, που δεν έχουν ούτε ιερό ούτε και όσιο…. 

                                            

 <ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο-ο> 

          Ένα από τα πλέον έντονα συμπτώματα της αλλοτρίωσης, είναι όταν οι μεγάλες ιδέες, η συναισθηματική ένταση και τα σύμβολα μετατρέπονται σε εμπορεύσιμο είδος από κυνικούς εμποράκους. Και αυτό το φαινόμενο το ζει ο ποντιακός χώρος σ’ όλη του την ένταση την τελευταία περίοδο. Ίσως η μετατροπή των συμβόλων του σε τραπεζικό αγαθό να αναδεικνύει το αδιέξοδο στο οποίο έχουν οδηγήσει συγκεκριμένα πολιτικά και οικονομικά κέντρα ένα μεγάλο κοινωνικό χώρο.   

          Ίσως, μετά την εμπειρία της εμπορευματοποίησης από συγκεκριμένες οικογένειες του ανιστορημένου μοναστηριού της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο και μετά από την κυνική πολιτική εκμετάλλευση του ποντιακού χώρου από την τριτοκοσμική Ομάδα Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη,  η μετατροπή των αγαπημένων συμβόλων σε τραπεζικό κράχτη να  φαίνεται για κάποιους φυσιολογική.

          Το τελευταίο κρούσμα προήλθε από μια εταιρεία, που απ’ ότι φαίνεται δημιουργήθηκε από κάποιους που πιθανότητα σχετίζονταν με την Ομάδα Χαραλαμπίδη-Φωτιάδη.  Η εταιρεία αυτή λέγεται  Εντάμαν Ε.Π.Ε. Απ’ ότι διαβάζουμε στο διαφημιστικό της: «Η Εντάμαν Ε.Π.Ε., δηλαδή “όλοι μαζί” στην ποντιακή διάλεκτο, είναι μία εξειδικευμένη εταιρεία που κινείται στο χώρο της πώλησης και διαχείρισης χρηματοοικονομικών - τραπεζικών προϊόντων, με έμφαση στις πιστωτικές κάρτες… Νέο μας προϊόν είναι η πιστωτική κάρτα Pontos Visa, η οποία δημιουργήθηκε με σκοπό τη στήριξη, την διατήρηση και συνέχιση των παραδόσεων και εθίμων των Ποντίων, του πιο δυναμικού και δημιουργικού πληθυσμού της Ελληνικής Κοινωνίας. Αποκτήστε την και συμβάλετε στην ανάδειξη και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ποντιακού Ελληνισμού

Οι αντιδράσεις

          Από τον Δεκέμβρη που γνωστοποιήθηκε η εμπορική προσπάθεια, άρχισαν και οι αντιδράσεις, με πρωτοπόρα τα ιστολόγια. Πρώτα αντέδρασε το καλό ιστολόγιο «Αλλού Φαν Μαρξ», συνέχισε το «Πόντος και Αριστερά», τα «Σαράντα Μήλα Κόκκινα», η «Φωνή βοώντος» κ.λπ. Η ελλαδική Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδας, που συσπειρώνει περισσότερες από 350 οργανώσεις πολιτών,  κατάγγειλε ομοφώνως το εγχείρημα. Όμως οι εμποράκοι προχωρούν. Ρίχνουν λεφτά, διαφημίζουν την Κάρτα τους, επιχορηγούν εκδηλώσεις και υπόσχονται να επιχορηγήσουν συλλόγους.

                  Για το εμπορικό αυτό εγχείρημα ο λογοτέχνης Κώστας Διαμαντίδης σχολίασε: “Στο τραπεζικό κεφάλαιο έρχονται να εξαργυρώσουν τη μνήμη των γονιών μας. Είναι αδιανόητο να συμβιβαζόμαστε με αυτή την πρακτική …Αυτοί που το ‘χουν σκεφτεί θα πρέπει να είναι τελείως 100_1762_.jpgαναίσθητοι. Αυτό είναι διαστροφή. Η πράξη αυτή βγάζει οργή και θυμό ενάντια στους υπεύθυνους… Θησαύρισαν που θησαύρισαν κάποιοι με τη θέμα της προσφυγιάς όλο τον προηγούμενο αιώνα, συνεχίζουν να κερδοσκοπούν πάνω στον πόνο των προσφύγων. Η εμπορευματοποίηση των συμβόλων αποτελεί εκπόρνευση. Και αυτό οι Πόντιοι δεν θα το επιτρέψουμε. Γιατί ο καλύτερος τρόπος και πιο ασφαλής για τον πλήρη εξανδραποδισμό ενός λαού είναι ο εξευτελισμός του και η μετατροπή των συναισθημάτων του σε εμπορεύσιμο είδος.  Η κάρτα αυτή ενισχύει την πολιτιστική εξόντωση του λαού μας. Και είναι αστείο ότι θα δούμε κάποιους απ’ αυτούς που σκέφτηκαν στην κάρτα, ανερυθρίαστα να καταθέτουν στις 19 Μάη στεφάνι στους νεκρούς μας.»

          Σε μια σύντομη έρευνα που έκαναν οι σύντροφοι από τα «Σαράντα Μήλα Κόκκινα» αποδείχτηκε ότι για την εταιρεία “Εντάμαν, Υπηρεσίες  Προώθησης  Τραπεζικών Προϊόντων-Μεσίτης  Αστικών ΣυμβάσεωνΕΠΕ”, Εταίροι της εταιρείας που καλύπτουν το 90% του εταιρικού κεφαλαίου είναι :

1) Η εταιρεία “A.S. PONTOS FINANCE LTD” με έδρα την Κύπρο και
2) Η εταιρεία “DAYSTAR MANAGEMENT CORP” με έδρα στις Νήσους Μάρσαλ και συγκεκριμένα Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro, Marsal Islans.”

Το συμπέρασμα

          Μεγάλη είναι η οργή που προκάλεσε  στους ευαίσθητους ανθρώπους του ποντιακού χώρου. Σ’ αυτούς που συνεχίζουν να παλεύουν για την διατήρηση ενός υγιούς προσφυγικού κινήματος, απαλλαγμένο από τον εθνικισμό, στήνοντας γέφυρες φιλίας στην άλλη πλευρά του Αιγαίου, καταγγέλοντας παράλληλα το νεοτουρκικό εθνικιστικό έγκλημα της Γενοκτονίας,  καθώς και κάθε έγκλημα που διαπράττεται κατά ανίσχυρων κοινοτήτων από απάνθρωπες εξουσίες.

           Όμως δεν μπορούμε να μη διαπιστώσουμε ότι μερίδιο ευθύνης έχει και η απραξία και η αμηχανία της Αριστεράς που σνόμπαρε τον προσφυγικό χώρο, που αρνήθηκε να κατανοήσει τις ευαισθησίες του και να μοιραστεί τους προβληματισμούς του. Και όσο η Αριστερά απουσιάζει από την κοινωνία, τόσο τα παράγωγα του χυδαίου καπιταλισμού θα μεγαλώνουν και θα αλώνουν ακόμα και τα όνειρά μας.

 

 

  

Μάιος 5, 2008 - Δημοσιεύθηκε από Πόντος και Αριστερά | -Nεοελληνικός ανορθολογισμός, -Διάφορα, -Περί Πόντου | | 101 Σχόλια

101 Σχόλια »

  1. Και όσο η Αριστερά απουσιάζει από την κοινωνία, τόσο τα παράγωγα του χυδαίου καπιταλισμού θα μεγαλώνουν και θα αλώνουν ακόμα και τα όνειρά μας.
    ——————————————
    Ωραίο άρθρο. Μπράβο.
    Και ο επίλογος, με καλύπτει πλήρως.
    Η αριστερά βέβαια, δεν “απουσιάζει” ακριβώς από την κοινωνία. Απλά είναι “μονόπλευρα” παρούσα, μόνο σε εκείνα τα 5-10 θέματα που θεωρεί σημαντικά. Τα υπόλοιπα τα υποβαθμίζει,αδιαφορώντας ή σωπαίνοντας…

    Σχόλιο από Allu Fun Marx | Μάιος 5, 2008

  2. συμφωνω και προσυπογραφω τον ΑλλουΦανιο

    Σχόλιο από Γιώργος Χ | Μάιος 5, 2008

  3. Ρε σεις… δεν καταλάβατε τι έγινε; Μαζεύουν λεφτά για να τελειώσουν τον Άγιο Ευγένιο στο πριγκηπάτο της Ρωμανίας :)

    Σχόλιο από Άγιος Ευγένιος | Μάιος 5, 2008

  4. Απορώ ποιο άρρωστο μυαλό σκέφτηκε αυτή την παπα##(*&#ιά.
    Είναι ικανοί να βγάλουν και …Trapezounta card, Samsounta card, ή … kars card!!!

    Λάνγκεψον’α τους νέπε…

    doctor

    Σχόλιο από doctor | Μάιος 5, 2008

  5. Μια διευκρίνηση παρακαλώ

    Η Π.Ο.Ε πότε κατάγγειλε την ΠΟΝΤΟΣ VIZΑ ?

    και κάτι ακόμα αυτήν την καταγγελία την γνωρίζουν τα 350 σωματεία της ?

    δηλ έχουν σταλθεί έγραφα για την ΠΟΝΤΟΣ VIZA σε όλα τα σωματεία ?

    Σχόλιο από xatsior | Μάιος 5, 2008

  6. “..Η Π.Ο.Ε πότε κατάγγειλε την ΠΟΝΤΟΣ VIZΑ ?
    και κάτι ακόμα αυτήν την καταγγελία την γνωρίζουν τα 350 σωματεία της ?..”

    @xatsior
    Μάλλον έβγαλες λαβράκι
    Η ΠΟΕ πήρε απόφαση απόφαση καταγγελίας της συγκεκριμένης ενέργειας (PONTOS VISA)

    Τώρα γιατί την κράτησε στα συρτάρια της και δεν την δημοσιοποίησε..τι να σου πω…δεν γνωρίζω…!!

    - Νάναι το “άρρωστο μυαλό” που λέει ο doctor ?
    - Νάναι “τα παράγωγα του χυδαίου καπιταλισμού” που αναφέρει το άρθρο ?
    - Νάναι οι”τελείως αναίσθητοι…που συνεχίζουν να κερδοσκοπούν πάνω στον πόνο των προσφύγων” που λέει ο Κ. Διαμαντίδης ?

    και “επενέβησαν” και πάνε να κουκουλώσουν το θέμα !!!!

    Γιατί δεν τους ρωτάς εκεί στην ΠΟΕ τι στο καλό συνέβη τέλος πάντων ?
    Να μας ενημερώσεις και εμάς..

    Σχόλιο από 40milakokkina | Μάιος 5, 2008

  7. xatsior

    στη συνεδρίαση της ΠΟΕ του Δεκεμβρίου του 2007 πάρθηκε ομόφωνη απόφαση καταγγελίας της απόπειρας με μόνο μία ψήφο λευκή.

    Τώρα γιατί δεν στάλθηκε μέχρι τώρα στους συλλόγους αποτελεί μυστήριο, που ίσως θα έπρεπε να μας το λύσουν οι Μάντεις του Ναού ;)

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 6, 2008

  8. Τι να σας πω βρε παιδιά; Μήπως η σκέψη μας να προχωρούσε και λίγο παραπέρα; Ποιοι είναι αυτοί που προφυλάσουν την ΠΟΝΤΟΣ VISA; μήπως τους γνωρίζουμε; μήπως καθόμαστε μαζί τους σε συνέδρια και σε μουχαμπέτια;

    Σχόλιο από xatsior | Μάιος 6, 2008

  9. @ Αγαπητέ xatsior

    Για δες εδώ και βγάλε τα συμπεράσματά σου
    (σχ.7 …21 κλπ… ;)
    http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/12/09/9-12-2007/

    Φαντάζομαι να κατάλαβες πως παίζεται το παιχνίδι…

    Σχόλιο από 40milakokkina | Μάιος 6, 2008

  10. fantazeste se ligo na bgaloyn kai 19 MAIOY VIZA

    OPOS KATI SKILADIKA MAGAZIA POY KANOYN KATHE MAIO AFIEROMA
    STON PONTO

    Σχόλιο από xatsior | Μάιος 7, 2008

  11. Ας βαλω κι εδώ μερικές πρωτολειες σκεψεις

    Ειμαι περηφανος που ειμαι Ποντιος (απο τον πατερα)

    ΟΙ ποντιοι -τον καιρό του Σκληρου ηταν αυτοι που εφεραν τις προβληματισμους της Αριστεράς και την Μαρξική σκεψη στην επαρχιωτικη τοτε Ελλαδα

    Πρωτοστατουσαν ως προσφυγες σε ολα τα κοινωνικά δρωμενα ..και στο εργατικό κίνημα Κατα τον Μεσοπόλεμο

    Πρωτοστατησαν στην ΕΑΜική αντισταση κατα των Ναζιστικών-φασιστκών Κτηνων και των εδώ”εθνικιστων -εθνικοφρονων” ταγματασφαλιτων συνεργατών τους

    συμμετειχαν σε ολα τα πρωτοποριακά ρευματα του πολιτισμου και της Τεχνης (ελληνικά αλλά και παγκοσμια )

    — Δυστυχώς τα τελευται χρονια ..κλειστηκαν στον εαυτό τους και στον εθνοτοπισμο …

    (και αυτό ειναι γενικό φαινόμενο)

    και φυσικά αυτο το εκμεταλευτηκαν και η Δεξια και Ακροδεξια (ορα Ψωμιαδισμός -εθνολαικισμός κλπ )
    οσο και διαφοροι επιτηδειοι που παντα πουλουσαν φυκια για μεταξωτά και τωρα βαλθηκαν να πουλήσουν… Ποντο

    (καθε ομαδα οταν κλεινεται αμυντικά στονεαυτό της μαραζωνει
    καθε ομαδα η ανθρωπος που ανοιγεται θαραλεα στον Κόσμο πετά ψηλα )

    Νομίζω οι Ποντιοι(η ιδιατερη ιστορια μας οι πατεράδες και οι παπουδες μας) αξιζουν καλύτερη τυχη απο την να γινονται λεια των διαφορων πολιτικάντηδων και επιτηδείων….

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 8, 2008

  12. POS EKMETALEYTIKAN TIN DEXIA KAI THN AKRODEXIA AFOY GINOTAN SINANTISIS ME TON GIORGAKI GIA NA KSANA KERDISOYN
    TOYS ARISTEROYS I TOYS ANDREIKOYS PONTIOYS KAI O MIKROS KATETHETE STEFANIA STIN EYLEYSINA ?

    MIPOS KANO LATHOS ?

    SIMFONO ME TON NOSFERATO STO
    Νομίζω οι Ποντιοι(η ιδιατερη ιστορια μας οι πατεράδες και οι παπουδες μας) αξιζουν καλύτεροι τυχη απο την να γινονται λεια των διαφορων πολιτικάντηδων και επιτηδείων….

    POTE
    TO EXOYMN APODIXEI OI OMOSPONDIES ?

    NOMIZO POTEEEEEEEEEEEEEEEEE

    Σχόλιο από xatsior | Μάιος 9, 2008

  13. Λοιπόν γκαρντάσια, οι μέρες πλησιάζουν, τι θα κάνουμε;

    @ xatsior: σοβαραά περιμένεις κάτι απο τις ομοσπονδίες;

    αν δεν ενωθούμε εμείς αυτοί το μόνο που θα καάνουν …
    αντε ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΩ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ ΠΑΛΙ με σύγχησες.

    Σχόλιο από Ιερή Δούλη Erisabetsu | Μάιος 9, 2008

  14. ε πουλίμ,
    άνοιξον ατο, άνοιξον ατό….

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 9, 2008

  15. “Λοιπόν γκαρντάσια, οι μέρες πλησιάζουν, τι θα κάνουμε;”

    -Ανήμερα θα πραγματοποιειθεί τρισάγιο , χοροστατούντος μητροπολίτου τινός, εις τα κεντρικά γραφεία της EUROBANK, όπου αποπερατούται εντός των επομένων ωρών το μεγαλοπρεπές μνημείο του πόντιου αντάρτη Χαράλαμπου Ποντοvisiδη γνωστού από την δράση του στα όρη του Πόντου.
    -Οι δαπάνες για την ανέγερση του μνημείου αποτελούν ευγενική χορηγία της “DAYSTAR MANAGEMENT CORP” (να τους δίνει χρόνια ο θεός)που εδρεύει ως γνωστόν εις Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro, Marsal Islans, ένθα υφίσταται δυναμική ποντιακή παροικία από τον καιρό των ναπολεόντειων πολέμων.
    -Την αμοιβή του διεθνούς φήμης γλύπτη κου Sabahatin Arpakolaci θα καλύψει αγογγίστως η A.S. PONTOS FINANCE LTD ο πρόεδρος της οποίας θα καταθέσει και στέφανον μετά του γνωστού νομάρχου βεβαίως βεβαίως εγκαινιάζοντας έτσι το μνημείον.
    -Ομιλίες , διαλέξεις και άλλες εκδηλώσεις δρομολογούνται εις το γνωστόν μέγαρον καλυπτομένων των εξόδων απο γνωστούς φιλοπόντιους εμπόρους φυκιών και μεταξωτών.

    Σχόλιο από 40milakokkina | Μάιος 9, 2008

  16. Συμφωνώ με το πνεύμα του κειμένου. Είναι όντως απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει! Θα ήθελα να ξέρω πόσοι τελικά πήραν αυτήν την κάρτα (αν μπορείτε να βρείτε τέτοιο στοιχείο, θα ήταν τρομερά ενδιαφέρον).

    Να σας πω και κάτι γενικά: δεν είμαι πόντια (ευχαριστώ το Θεό που ΔΕΝ με έκανε!) και τώρα τελευταία άρχισα να έχω κάποιες επαφες με το “χώρο”. Συμβάλλατε και εσείς, θα πρέπει να ομολογήσω, στο να αποκατασταθεί στα μάτια μου το ποντιακό στοιχείο. Και λέω, να αποκατασταθεί γιατί μέχρι τώρα, πίστευα ότι οι πόντιοι είναι μαύρη συντηρητικούρα, δεξιοί και εθνίκια, πράγμα που μου προκαλεί απίστευτη απέχθεια! Δεν ξέρω αν η “Αριστερά” ασχολείται ή δεν ασχολείτα, ξέρω μόνο για το ΚΚΕ, που κάνει μια προσπάθεια, κυρίως σε επιστημονικό επίπεδο (άρθρα στην ΚΟΜΕΠ, βγήκε και ένα βιβλίο τώρα-άσχετα αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με την ανάλυση), και το πιο τραυματικό για μένα, έκανε και ένα γλέντι πέρσυ με ποντιακά (είδα την αφίσα “Σο ποδάρ αντάμα με το ΚΚΕ” και μου ρθε να πέσω απ’τον τρίτο!).. Έχω την αίσθηση ότι ο ποντιακός χώρος είναι κάτι σαν άβατο για τις προοδευτικές δυνάμεις και νομίζω ότι πρέπει εσείς που είστε πόντιοι και δεν ανέχεστε αυτήν την κατάσταση να συνεχίσετε την καλή δουλειά (αν και δε συμπαθείτε τον Ιωσήφ!), μπας και αλλάξει λίγο η φάση! Εγω από τι μεριά μου, κάνω ό,τι μπορώ για να σας προσεγγίσω, μέχρι και την Οδύσσεια του ξεριζωμένου έκατσα και είδα!

    τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς

    Σχόλιο από παρτιζανα | Μάιος 9, 2008

  17. “..δεν είμαι πόντια (ευχαριστώ το Θεό που ΔΕΝ με έκανε!)..”

    Κουφαλα Δημιουργέ, τα πάντα εν σοφία εποίησες.. :)

    “..(είδα την αφίσα “Σο ποδάρ αντάμα με το ΚΚΕ” και μου ρθε να πέσω απ’τον τρίτο!)..”

    Αχ παρτιζάνα, αν την βρείς την αφίσα θα σε παρακαλούσα πολύ να μας την στείλεις,(ενα σκανάκι) και σου εγγυώμεθα ‘οτι ούτε εμείς θα πέσουμε από τον τρίτο…

    τα δέοντα

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 9, 2008

  18. “..και φυσικά αυτο το εκμεταλευτηκαν και η Δεξια και Ακροδεξια (ορα Ψωμιαδισμός -εθνολαικισμός κλπ )
    οσο και διαφοροι επιτηδειοι που παντα πουλουσαν φυκια για μεταξωτά και τωρα βαλθηκαν να πουλήσουν… Ποντο..”

    Το χλωμό πρόσωπο Νοσφεράτος ίσα μιλάει
    Ουγκ..

    Σχόλιο από skoum | Μάιος 9, 2008

  19. Μήπως γνωρίζουμε η ΠΟΝΤΟΣ VIZA σε ποιον ανήκει ?

    ΔΕΞΙΟ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟ

    οργανωμένο ΑΡΙΣΤΕΡΟ

    ποιοι σύλλογοι ή σύλλογος έχουν επιχορηγηθεί από την ΠΟΝΤΟΣ VIZA ?
    H ΠΟΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΞΕΡΕΙ ΠΙΟΣ ΣΥΛΛΟΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΘΕΙ

    Μήπως μέλη συλλόγων έχουν που έχουν επιχορηγηθεί από την ΠΟΝΤΟΣ VIZA ΕΊΝΑΙ εκλεγμένοι ή έχουν σχέση με την ΠΟΕ ¨?
    τότε να δείτε γλέντια που θα έχουμε
    γιατί δεν μας ενημερώνει τουλάχιστον η ΠΟΕ αφού το έχει συζητήσει το θέμα
    τι ήμαστε μόνο για τα συνέδρια ?

    γιατί δεν μας λένε σε ποιον ανήκει Η ΠΟΝΤΟΣ VIZA ?

    σε ομάδες ,σε κλίκες,σε συναγωνιστές,στο πάμε,σε μουχαμπετζήδες,σε ψήστες, σε φουρουτζηδες,?

    Σχόλιο από xatsior | Μάιος 9, 2008

  20. @xatsior

    Δεν προσεξες το σχ. Νο 9
    Προσεκτικά λοιπόν στις παραπομπές του και θα σου λυθούν όλες οι απορίες.
    Ίσως νάναι και “οργανωμένος αριστερός” όπως λες.. ;)

    Ομερ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 9, 2008

  21. στο μπλογκ του Μποσλεβικίδη έχει ένα μέρος της, την αφίσα δεν μπορώ να την βρω…μπορεί και μέσα στα νεύρα μου να τις έκαψα όλες!

    Σχόλιο από partizana | Μάιος 9, 2008

  22. Δεν το είχα πάρει χαμπάρι … Μιλάμε πως έχουμε ξεφύγει εντελώς… Άκου ‘Πόντος Βίζα’…

    Σχόλιο από haridimos | Μάιος 9, 2008

  23. Εχω μια απορια, εχει ξαναγινει κατι παρομοιο με αλλη κοινωνικη ομαδα (πλην πορωμενων γαυρων κλπ)? Αν οχι γιατι?
    Μονο τους Ποντιους βρηκανε να τους …εκμεταλευτουνε?
    Γιατι ειδικα τους ποντιους?

    Μηπως γιατι ειναι κολλημενοι και με κατι …”να διασωσουμε την πολιτιστικη μας κληρονομια”, “Ειμαι περηφανος που ειμαι Ποντιος”, πολυ κλαψομουνια και θυματοποιηση, προσφερονται για την οποια δηποτε εκμεταλευση?

    Και τι θα πει “ειμαι περηφανος που καταγομαι απο το ταδε μερος” ρε Νοσφυ, ξερεις εσυ κανεναν που θαπρεπε να ντρεπεται επειδη καταγεται απο καπου?
    Γιατι συμφωνα με αυτη τη λογικη, αν καποιοι ειναι περηφανοι που καταγονται απο καπου καποιοι αλλοι θαπρεπε να …ντρεπονται ή αν ολοι ειναι περιφανοι που καταγονται απο καποιον τοπο τι νοημα εχει να το τονιζουμε: τοτε και εγω δηλωνω περηφανος που …πινω νερο!
    Δεν αισθανομαι ομως καθολου υπερηφανος που εχω γεννηθει και ζω σε μια χωρα υπαναπτυκτη, εσωστρεφη και συμπλεματικη, χωρις πολιτισμο, χωρις ερευνα και αναπτυξη, χωρις αξιοκρατια.

    Οι ποντιοι ειναι θυματα της υπερηφανειας τους και εσωστρεφειας τους οπως πολυ σωστα επισημαινεις -αυτου του ψυχικου μηχανισμου που βαζει τις κοινωνικες ομαδες να …”κοιτανε προς τα μέσα”- και της αυτο-θυματοποιησης τους θα προσθετα επισης.
    Και αυτο το μπλογκ αυτο το πραγμα κανεί ή μηπως υπερβαλω?
    Το αστειο ειναι οτι μετα διαμαρτυροσαστε κιολας που σας …βγαζουν καρτα!
    Με αυτα τα μυαλα σε λιγο θα σας βγαζουν κοκκινη καρτα και θα την πληρωνετε κι απο πανω ;-)

    Σχόλιο από ο θειος Ισιδωρος | Μάιος 10, 2008

  24. theie Isidore exeis apolito dikio!
    exo mia orea idea. ta kerdi apo tin pontosvisa na pane ston kourdiko lao kai ton filakismeno arxigo tou…
    ti lete magkes?

    Σχόλιο από trelaaaaaa | Μάιος 10, 2008

  25. @ trelaaaaaa

    Πολύ καλή η ιδέα σου.
    Κάνε μια κρούση στις “A.S. PONTOS FINANCE LTD” και “DAYSTAR MANAGEMENT CORP” για τις λεπτομέρειες.
    ίσως κάτι ξέρουν ;)

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 10, 2008

  26. θειε
    για παρα πολλά χρονια ιδιως οι Ποντιοι εγιναν στοχος μειωτικής και ραστσιτικής συμπεριφορας απο τους εδώ αρχοντοχωριατες ( ολοι οι προσφυγες αλλά ιδιως οι Ποντιοι )

    - Και κατα την δεκαετια του 90 βγηκαν της μοδας τα εντελώς ηλιθια ποντιακά ανεκδοτα μαζί με τα αλλα ρατσιστικά για μαυρους Εβραιους , κλπ που εγκαινιασε ο Θεμος αναστασιαδης στο οπισθοφυλλο της Ελευθεροτυπίας

    Ειναι πολύ φυσικό λοιπόν οι Ποντιοι να διεκδικουν το μεριδιο στην υπερηφανια…
    Δεν ησαν κατωτεροι απο τις εδώ εντοπιες κουτοπόνηρες εθνοτικές ομαδες που κρατησουν απο τον μεσοπολεμο και μετα την Αρχοντοχωριατικη ”ανωτεροτητα του ”εντοπιου ελληνα” ενώ επεφυλασσαν για τους Ποντιους τους πιο μειωτικους χαρακτηρισμους και στερεοτυπα ( καπως οπως οναματιζαν τις Σμυρνιες … ”παστρικές” επειδής…. πλενονταν)

    Εκεινο που ηθελα να πώ ..ειναι οτι μαλλον οι Ποντιοι ( ως εθνοτική ομαδα παντα)

    προσπαθώντας να αντισταθμίσουν τις πληγες ταπεινωσης που τους ανοιξαν οι εδωθε Αρχοντοχωριατες (εντοπιοι) τωρα τελευταια (δηλαδη καμμια 15αρια χρονια) περασαν στο αλλο ακρο.. την υπερεθνικοφρσυνη ( ειμαστε” πιο Ελληνες ” κλπ ) και ετσι να γινονται ευκολη λεια απο διαφορους ακροδεξιους και δεξιους εθνικισταραδες Ελληναρες και επιτηδειους ….

    Φαυλος κυκλος …Που λυνεται μονο με προσπαθεια, γνωση ψυχραιμια και κοινή λογική …

    και περα απο αυτό συνεχιζω να δηλώνω υπερηφανος

    οχι μονο για το οτι ειμαι Ποντιος αλλά γιατι η ευρυτερη οικογενεια μου Πολεμησε στην διαρκεια της Κατοχής τους φασσιστοναζηδες και τα εδώ ταγματασφαλιτικα ακροδεξια ”τσιρακια τους ” …

    Γιαυτή την σχεση των( Δημοκρατων -αριστερών ) Ποντιων με την αριστερά τον Αντιφασιστικό αγώνα , την αγαπη για την Δημοκρατια και την Ισοτητα, την αγαπη για τη Γνωση και τη Προοδο που εδειχαν ειμαι περηφανος ..

    Οχι γενικά

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 10, 2008

  27. @ θείε

    Η κλαψομουνια και η αυτοθυματοποίηση όντως υπάρχουν στον ποντιακό χώρο (δεν θα έλεγα περισσότερο από άλλες κοινωνικές ή εθνοτικές ομάδες), ιδιαίτερα τα τελευταία 15αρια χρόνια γινόμενοι ευκολη λεια απο διαφορους ακροδεξιους και δεξιους εθνικισταραδες Ελληναρες και επιτηδειους , όπως λέει και ο Νοσφεράτος.

    Επίσης είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει τσίπα στον καπιταλισμό ούτε ιερό ούτε όσιο για το από που μπορεί να βγάλει κέρδος.
    Έτσι τι θα έλεγες αν έβλεπες ας πούμε μια Τσε Visa. (και μη μου πεις ότι δεν υπάρχει, γιατί ποιά η διαφορά της με τα χιλιάδες καταναλωτικά σκουπίδια που εν ονοματι του κυκλοφορούν χρόνια τώρα).
    Θάναι αστείο να διαμαρτυρηθεί κάποιος ?

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 10, 2008

  28. Νοσφυ,
    ενταξει, ισχυει αυτο που λες -σ’ενα βαθμο- για δυο λογους: ή γιατι εισαι εσυ μαλακας ή γιατι ο αλλος (που σε κοροϊδευει) ειναι κομπλεξικος.
    Υπαρχει κι ενας τριτος λογος: και οι δυο ειναι μαλακες ;-)
    Η ελληνικη κοινωνια παντα ητανε κομπλεξικη, αφιλοξενη και μνησικακη στο συνολο της.
    Εδω πχ πανε καποιοι Κερκυραιοι να ζησουνε στη Κεφαλονια και οταν μαλωνει η μανα στο παιδι της του λεει: “Παλι με τα παιδια της Κερκυραιας επαιζες και ιδρωσες?”
    Το θεμα ομως ειναι τι κανεις εσυ: το ριχνεις στην εσωστρεφεια και στην κλαψομουνιά δινοντας προσφορο εδαφος στο “θυτη” ή κανεις αυτο που πρεπει για να του στερησεις την δυνατοτητα?
    Και στο φιναλε-φιναλε εχεις ακουσει τι σημαινει αυτοειρωνια και αυτοσαρκασμος?: σημαινει τον αφοπλισμο του του ηλιθιου που εχεις απεναντι σου, οτι του παιρνεις το “οπλο” που σε “στοχευει”: ειναι το αγαπημενο παιχνιδι της κοσμοπολιτικης Εγγλεζικης αριστοκρατιας.
    Μονο που απαιτει υψηλο δεικτη νοητικης και -κυριως- συναισθηματικης ευφυιας τον οποιο ευνοει η καλιεργεια του αχθους της υπαρξης αλλα η χαρα της ελαφροτητας του ειναι και η εξωστρεφεια.

    Σχόλιο από ο θειος Ισιδωρος | Μάιος 10, 2008

  29. Διορθωση: τον οποιο ΔΕΝ ευνοει η καλιεργεια του αχθους της υπαρξης….

    Σχόλιο από ο θειος Ισιδωρος | Μάιος 10, 2008

  30. Θειε
    Κατ’αρχήν δυο λόγια για την αντιστιξη Ντροπής και περηφανειας …
    Αυτό που συνεβη με τους Ποντιους ειναι μαλλον ενας πολύ γνωστός Ψυχοκοινωνικός Μηχανισμός:

    Π.χ οι Μαυροι νεγροι στην Αμερική …για χρονια θυματα διακρισεων και Ταπεινωσης ..- αναπτυσουν το Μαυρο κινημα και την Μαυρη υπερηφανεια κατα τη δεκαετια του 6ο ..Ως εδώ καλά .. Μετα ομως αναπτυσσονται θεωριες της ”Νεγροσυνης” ενας ”μαυρος φονταμενταλισμός” κο.κ που διεκδικει την …ανωτεοτητα της ”μαυρης Φυλής κλπ …

    - το διο και με εβραιους κι εκει μπορεις να δεις αναλογα φαινομενα

    οπως και με σεξουαλικές ομαδες
    - π.χ ομοφυλοφυλοι: Κι εκει λειτουργει ενας μηχανισμός αντιστροφής του Στιγματος … Απο την ντροπή και την αναπληρωση στην Υπερηφάνεια(καλό) και μετα στην Αλαζονεια και την εσωτρεφεια (κακό)
    (βλ αι το περιφημο βιβλιο του Ερβιγκ Γκοφμαν : Το Στιγμα … ;)

    - Τωρα : ελπίζω να εγινα σαφής πως οταν μιλώ για την δική μου υπερηφανεια εννοώ την υπερηφανεια για την Δημοκρατική Ανοιχτομυαλη (Δημοκρατική) εξωστρεφή ή αν θες ”κοσμοπολιτικη” ή διεθνιστική παραδοση των Ποντιων που ηταν εντονη ακομα και στα Δυσκολα χρονια της Προσφυγιας …

    Δεν αισθανομαι καθολου υπερηφανος ουτε για τα τωρα δειγματα εσωστρεφειας - κακομοιριας και ημιεγγραμματοσυνης
    ουτε για την καπηλεια των Ποντιων απο ακρο δεξιους εθνολαικιστες επαγγελματιες ή επιχειρηματιες…

    Αλλά το ιδιο αφορα και στην ελληνικότητα (μου) ..

    δηλ Ειμαι περηφανος για τον διεθνισμό , ανοιχτοσυνη κλπ της Νεοελληνικής παραδοσης (π.χ για τον δημοκρατικό χαρακτηρα της Δευτερης επαναστασης στην Ευρωπη μετα την Γαλλική που ηταν η Ελληνική του 21 …ή για την αντισταση στους Ακροδεξιους Βρωμοφασισταραδες στην Κατοχή ( Ντοποιους ταγματασφαλήτες και Γερμανους ,κλπ)

    και καθολου για την μιζερια την συμπλεγμαική ”εθνικοφροσυνη ” κλπ που εμφανιζεται τα τελευταια χρόνια στην Ελλάδα ( Του Ψωμιαδη , Καραμανλή κλπ για να θυμισω και τις εμμονές μου δηλαδής)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 10, 2008

  31. Ομερ,
    ποια …”τελευταια 15αρια χρονια” ρε βλαμη?
    Εδω οταν πηγαινα εγω σχολειο ολα τα ποντιοπουλα στα δειαληματα μεταξυ τους κανανε παρεα και στην ταξη μαζι καθοντουσαν και στη γειτονια μεταξυ τους παιζανε.
    Και δεν ητανε οτι τα “κοροϊδευαμε” πχ ή ζητημα φτωχειας κλπ, τα περισσοτερα απο τα αλλα παιδια ημαστενε πιο φτωχομπινεδες απο τις ποντοι.
    Ητανε η μαλακια που κουβαλαγανε “το χωριο τους μεσα στο κεφαλι τους”, το ψυχικο βαρος που τους ειχανε δημιουργησει οι γονεις τους περι κατατρεγμου και δε συμαζευεται, η οπτικη για τη ζωη.
    Κι ενταξει, οσο ειμαστε μικροι πληρωνουμε τη μαλακια των γονεωνε μας αλλα μετα που μεγαλωνει καποιος δεν ειναι προσωπικη του ευθυνη και υποχρεωση να ουλοποιησει τα οποια τραυματα, να χαλαρωσει, να δει τη ζωη οχι μεσα απο τα ματια των γονιων του και των προγονων του αλλα απο τα δικα του, να δημιουργησει την δικη του ιστορια και να χαραξει τη δικη του πορεια στη ζωη Του?
    Για πιο λογο πρεπει να κουβαλαει ενα τετοιο αρνητικο βαρος μεσα του, να το αναπαραγει και να το κανει σημαια της υπαρξης του?
    Γιατι πρεπει συνεχως να “παιζει μια μαυρη ταινια” στο μυαλο του?
    Τι κερδιζει με αυτο εκτος απο τη “μαυρη χαρα” που απολαμβανουν οσοι διακατεχονται απο την ψυχολογια του θυματος?

    Ο Τσε μπορει να εγινε καρτα εγινε ομως αλλα καταναλωτικα προϊοντα: μπλουζακια, μπερεδες, κλπ.
    Η εικονολατρεια σε ολο της το μεγαλειο!
    Και τι αλλο ηταν ο Τσε εκτος απο ενα θυμα του εαυτου του με το αγκαθινο στεφανι του οσιομαρτυρα της επαναστασης -που θυσιαστηκε για να αρει τα βασανα του κοσμου- το οποιο η εκκλησια των πιστων το μετετρεψε σε φωτοστεφανο?
    Τι αλλο εκανε ανεκαθεν η αριστερα εκτος απο το να χρησιμοποιει -για δικους της λογους- τους ιδιους ψυχικους μηχανισμους που χρησιμοποιησε και η θρησκεια και να αναπαραγει τα ιδια ηθικα μοντελα: απολυτη αφοσιωση, ενοχη, αμαρτια και οτι εχει να κανει με αυτο που λεμε βαρυθυμια ?
    Ποια ειναι η θεωρηση και η σχεση της αριστερας με την αναπτυξη της ατομικοτητας και τη χαρα της ζωης? Καμια!

    Προσεξε γιατι το “ποντιος & αριστερος” ειναι βαρυ σεκλετι: πιο βαρυ απο αυτο μιας παλιας γκομενας μου που ητανε Ιταλιδα, καθολικη και αριστερη ;-)

    Σχόλιο από ο θειος Ισιδωρος | Μάιος 10, 2008

  32. Θειε
    Τωρα σε οτι αφορά τα αστεια εις βαρος κοινωνικών ομαδων και τη δική μου σταση απεναντι σε αυτά
    α) Γελώ παντα με τα πραγματικά εξυπνα αστεια ειτε ειναι εις βαρος Ποντιων Χαμουτζηδων Μωραιτών κλπ Γυναικών ή οτι αλλο ειτε οχι
    β) εχω αποφασισει να μη Γελώ με ηλιθια αστεια καθε ειδους
    οπως λενε και οι Στερεο Νοβα :

    Μην αφήσεις τη ζωή να σε πάρει από κάτω
    τους φόβους που σε τρέφουν να τους κάνεις κάτι άλλο
    κάνε τους ποίηση ή μηχανήματα σπουδαία
    Μη γυρνάς την πλάτη, μη ζεις στο ψέμα
    πολέμησε το άδικο και κάθε είδους βία

    σκέψου θετικά και μη γελάς με ηλίθια αστεία

    Και οχι μόνο αυτό .. Επειδή οπως ξερεις ειμαι εμπαθέστατος και εκδικητικός (ουχι μνησικακος ) οταν ακουω κανενα ηλιθιο αστειο ειτε εις βαρος μου ειτε οποιουδηποτε ειτε συμπαθώ ειτε οχι … ξερεις με πιανει
    μια ακατασχετη μανια να αναταποδώσω :

    Π. Χ σου θυμιζω οταν ο Γιωργακης επεσε το παιδι απο το ποδηλατο και εσπασε τη μεση του και βγηκαν διαφοροι Χαιρεκακοι που δεν κατεβαινουν απο το αυτοκινητο ουτε μεχρις στο περπιπτερο και βγαλαν τα κομπλεξικά τους
    Τοτε εγραψα σε αλλο μπλογκ

    ”Βεβαια οσοι κανουν ποδήλατο - και Δή πολιτικοι - πρεπeι να προσεχουν μήπως Πεσουν …
    Διοτι ετσι και πεσουν και σπασουν και τποτις - στην Χωρα οπου λατρευεται το Φαρδυμπουκαλο στυλ του Πολιτικου με Κοιλιτσα και γοφους
    που κυκλοφορει Μον με Μαυρη Λιμουζινα και δεν καταδεχεται να παει με ποδηλατο
    δηλαδή το γνωστον στυλ Μιστερ Creοsote

    βλ :
    http://www.youtube.com/watch?v=BlK62rjQWLk

    Θα αρχισουν τα χαχανα και θα τους παρουν με τις λεμονοκουπες - με το γνωστοτατο Ελληνικό χιουμορ που χρησιμοποιειται απεναντι σε οποιον κανει ποδηλατο

    και μαλιστα πεφτει(απο το ποδηλατο)

    ..(Αλλο ενα δηθεν εξυπνο χαιρεκακο αστειο με ποδηλατα ..επ’ ευκαιρια της πτωσης …
    απο Γνωστο Γελοιο-γραφο(το πρωτο στη σειρά)

    http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=19888464

    Στέρεο Νόβα : Ηλίθια αστεία
    http://www.youtube.com/watch?v=LRZBGZe3VWY

    Τωρα Θειε αυτά που λες για τα Ποντιακαια - και μπορει επιφανειακά -να εχεις δικιο …
    Ε ειναι μαλλον τα ιδια με αυτά που λεγαν για τα Εβραιοπουλα μιαν αλλη εποχή η και τωρα

    και μπορει κιαυτοι να ειχαν- επιφανειακά- δικιο

    Γιατί αυτή ειναι η ακαταμαχητη δυναμη της Κοινοτοπίας ..Στηριζεται μόνοστην παρατηρηση και δεν προχωρά καθολου στην Ερμηνεια ..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 10, 2008

  33. Λοιπόν ..πολύ ωραια η συζητηση
    Δυστυχώς πρεπει να φευγω ..εχω ναπάω σε κατι Βαφτισια* …

    Ομερ μη ξεχαστεις παιδι μου και κοψεις τον Θειο Ισιδωρο(μη ξεχνας την ”ταυτιση με τον επιτιθεμενο” ;)
    παιδια συνεχιστε …..

    και οπως ειχε πει το Μονοφθαλμο Λιονταρι στον Αλεν Γκινσμπεργκ (κλεινοντας του το Ματι)

    ‘ οχι τωρα μωρό μου …Μα θα ξαναγυρίσω ”!!

    * Λαρισαίικο : Σε Γάμ ισαν;ουόχι σε βαφτίσια!

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 10, 2008

  34. Πριν φυγω αφηνω εδώ ενα πολύ πολύ παλιο σχολιο ..απο την πρωτη φορα που συνατηθηκα Ιντερνετικώς με τον Π &Α ..και νομίζω εχει σχεση με την εξελιξη της κουβαντας

    ”Κι εδώ θυμαμαι -μια που εν τελει μιλαμε για ταυτοτητες και που καταλήγουμε τελικά και ποιοι είμαστε, ενα μυθιστορημα, το Ανθρωπινο στιγμα” του Φιλιπ Ροθ.

    θυμαμαι περιπου την υποθεση. Εκεί, γυρω στην εποχή μετα τον δευτερο παγκόσμιο, στις ΗΠΑ, ενα παιδι, μαυρος -μαλλον ανοιχτοχρωμος -που επαιρνε τα γραμματα, για να ανεβει κοινωνικά και να κάνει καριερα -υιοθετεί μια πλαστή ταυτοτητα:εμφανιζεται ως Εβραιος.

    Περνουν τα χρόνια… Ο Μαυρο -Εβραιος μας γινεται διασημος καθηγητης, ελληνιστής και πρυτανης. Εχει και μια καλή γυναικα. Ωσπου κάνει -εβδομηνταπενταρης αυτός το μοιραιο λάθος, Δυο φοιτητές του ειναι αποντες. Που ειναι αυτοι, οι αφαντοι; ρωταει το ακροατηριο. Η λεξη αφαντος ομως εχει μια δευτερευουσα σημασια: σημαινει μαυρος.

    Απέσως οι politicaly correct κησνσορες πιανουν δουλειά. Ειναι ρατσιστής! Χανει τη θεση του στο πανεπιστημιο. Τον διαπομπευουν. Η γυναικα του πεθαινει.

    Αργοτερα, ο γερος αυτός τα φτιαχνει -ερωτευεται , κανει σχεση, σεξ, οπως θελεις πες το με μια 35αρα. Καθαριστρια. Αμεσως συνεχίζεται το κυνηγι. Την εκμεταλλευεται σεξουαλικά! λενε καποιοι ή μάλλον καποιες.

    … και αναμεσα σ’ αυτά, τον κατηγορεί κι ο γυιος του. Αυτός ηταν ενας μαυρος που παριστανε τον Εβραιο. Ο γυιος του ομως εγινε φονταμενταλιστής Εβραιος. Τον κατηγορεί λοιπόν που δεν τηρεί τις παραδοσεις των Εβραιων, που δεν ειναι αρκετα θρησκος κ.λ.π.

    Θελω να πώ! Εκεί στο τελος της ζωής, ολων μας, εκεί που θαμαστε ετοιμοι να ξεκουραστουμε, και να πουμε φθανει:

    Φθανει με τις ταυτότητες, τους μαυρους, τους Ασπρους, τους Εβραιους, τη Ρωμιοσυνη, Ποντοσυνη, κ.λ.π εκεί που πιθανόν να θελουμε να ησυχασουμε μακρια απο ολα αυτά τα δεσμευτικά (ταυτοτητες ή στιγματα), εκεί μάλλον θα συναντησουμε τον αυθεντικό φθονο και μνησικακία, εκει θα μας την εχουν ολοι στημενη περιμενοντας το οποιο λαθος, την οποια μικρή ή μεγαλη μας πατατα, παρεξηγώντας το οποιο πάθος ή τελος παντων την αναγκη για ξεκουραση και ησυχία ή εστω για λίγο, αυθεντικό ερωτα…”

    ε αυτα προς το παρον ..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 10, 2008

  35. Νοσφυ,
    πολυ σωστο σε βρισκω, αν δεν ησουνα και …υπερηφανος :-)

    Σχόλιο από ο θειος Ισιδωρος | Μάιος 10, 2008

  36. ε ..ειμαι και υπερηφανος τι να κανουμε (και τωρα τελευταια και στ’αυτιά)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  37. θείε
    “Ητανε η μαλακια που κουβαλαγανε..” (σχ.32)

    Ώστε έτσι ε !! ήτανε η μαλακία που κουβαλάγανε !!
    Ενδιαφέρουσα άποψη δε λέω.
    Τώρα που το ξανασκέφτομαι ίσως νάχεις δίκιο.
    Να, και σήμερα αν πας σε γειτονιές του Ασπρόπυργου και του Μενιδίου πάλι τα ίδια θα δεις. Πάλι μεταξύ τους παίζουνε τα ποντιόπουλα. Ομάδες, συμμορίες και δεν συμμαζεύεται. Γκέτο το καταντήσανε.

    Τις προάλλες δε, μούλεγε ένας φίλος δάσκαλος που διδάσκει σε ένα σχολείο της Κυψέλης ότι και εκεί τα αλβανόπουλα μεταξύ τους παίζουνε. Για δες ρε συ μαλακία που κουβαλάνε στο κεφάλι τους.
    Και στο Βερολίνο είναι συνοικίες ολόκληρες τούρκικες σου λέω. Τούρκικα καφενεία, τούρκικα εστιατόρια, περπατάς στον δρόμο και από τούρκικα δεν ακούς τίποτε άλλο. Γκέτο και εκεί. Και μετά παραπονιούνται (κλαψομουνιάζουν επί το λαϊκότερον) όταν λαμπαδιαζει κανά τουρκόσπιτο. Αλλά και αυτοί σαν τους πόντιους τα ίδια μυαλά κουβαλάνε. Από τα ίδια μέρη δεν είναι άλλωστε ?

    Για να μην σου πω για τα περίχωρα του Παρισιού.
    Όπως τα λες είναι φίλε μου. Πολύ μαλακία κουβαλάνε στο κεφάλι τους.

    “..Και τι αλλο ηταν ο Τσε εκτος απο ενα θυμα του εαυτου του..”
    Εδώ πάλι τι να πω ?
    Μισό λεπτό,… μισό λεπτό να αδειάσω τις τσέπες μου, …και από το σακκάκι μου….ωρίστε και μια επιταγή… μισό λεπτό να ακουμπησω και το ρολόϊ μου….
    Τα ρέστα μου.

    Ομέρ.

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 11, 2008

  38. Ομερ βλεπω οτι βελτιωνεσαι…

    (Ασε τον θειο..στην ηλικία που ειναι δεν μπορει παρα να γκρινιαζει και να βρισκει κουσουρια … Θειος ειναι…
    (μου θυμίζει την Θεια μου Νίτσα -στα γεραματα)
    - Παντως τον αγαπάμε και τον σεβομαστε…

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  39. ”οταν πηγαινα εγω σχολειο ολα τα ποντιοπουλα στα δειαληματα μεταξυ τους κανανε παρεα ”

    δηλαδή πριν εξηνταπεντε χρονια (οταν ο Θειος πηγαινε Δημοτικό,,,) Επι εμφυλιου οταν οι Χιτες και Μπουρανταδες αλώνιζαν την Υπαιθρο

    ….ε πολύ φυσικό δεν ηταν ….

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  40. Νάσαι καλά Νοσφεράτε
    για τα ευγενικά σου λόγια.
    Θα το θυμάμαι στις δύσκολες στιγμές ;)
    Ειδικά τώρα που με ετοποθέτησες στον ίδιο προκρούστιο στίχο ομού μετα του Παπούλη και του Μου Που.

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 11, 2008

  41. Ε αμα βλεπω ενα παιδί να εξελισσεται και να προχωράει το μυαλό το .. εκτιμαω .

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  42. ”’Και τι αλλο ηταν ο Τσε εκτος απο ενα θυμα του εαυτου του με το αγκαθινο στεφανι του οσιομαρτυρα της επαναστασης -που θυσιαστηκε για να αρει τα βασανα του κοσμου- το οποιο η εκκλησια των πιστων το μετετρεψε σε φωτοστεφανο?”

    E … ας εχουν κι οι Φτωχοι του Κοσμου τουτου ενα οσιομαρτυρα … Μονο οι Δαμαλοι θα εχουν τον Αγιο τους;
    ( τον …Τριανταφυλλιδη
    Που ελεγε εκεινα τα ακατανοητα και ολοι οι Γλυφτες τα βαφτιζαν σε ..μεγαλες σοφίες ;)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  43. Να ενας αλλος Αγιος της Δαμαλίας :
    http://digital.tanea.gr/Subscribers/Page.aspx?&pn=1

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  44. Θειε καποια στιγμή πρεπει να συζητησουμε για την τυχη της Χελιδώνας …Ανησυχω βαθυτατα* (αν και εξοριστος ενδιαφερομαι για τις τυχες της Χελιδωνοφωλίτσας)

    *Αντιθετα,οπως βλεπεις , ο μικρός Προκρουστης μεγαλώνει μια χαρά

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  45. ενα τραγουδια για ολα ταπαιδια του κόσμου ( Ποντιακια , Εβραιάκια , Τουρκακια , Κινεζακια, Παλαιστινιακια (ολα οσα μαζευονται θλιμμενα και κανουν παρεα μόνο μεταξύ τους )

    Every Sperm is Sacred {Monty Python’s Meaning of Life}
    http://www.youtube.com/watch?v=U0kJHQpvgB8&feature=related

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  46. Τα. στερεότυπα : υπεραπλουστευμένες ,γενικευμένες αντιλήψεις -αφορούν στη σκέψη(π.χ «οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι » «οι γυναίκες είναι συναισθηματικές»
    τα στερεότυπα μαθαίνονται μέσα από την κοινωνικοποίηση

    Ρατσισμός
    —————
    Εκδηλώνεται με τη α) δυσμενή διάκριση, β)την περιθωριοποίηση και τον γ) κοινωνικό αποκλεισμό αυτής της ομάδας

    διακρισεις Ρατσισμου:

    θεσμικός ρατσισμός
    ————————-
    όταν βασίζεται σε ειδικούς νόμους και μηχανισμούς που θεσπίζει το κράτος( Ροδεσία , Νοτια Αφρική , Η.Π.Α , , Χιτλερική Γερμανία«Τελική λύση»

    Κοινωνικός ρατσισμός:
    ——————-
    συμπεριλαμβάνει και αλλά χαρακτηριστικά που αποτελούν κριτήριο αξιολόγησης του διαφορετικού (φύλο , ηλικία εθνότητα , θρησκευτική ταυτότητα , σεξουαλικές προτιμήσεις )Τα κριτήρια αυτά κατασκευάζονται κοινωνικά
    Κλασσικός Ρατσισμός
    ———————-
    Στηριζεται στην ”ιεραρχια των Φυλών ”: Αρια φυλή σε διακριση με τις ”κατωτερες φυλές”

    διαφοριστικός ή πολιτισμικός ρατσισμός :
    ——————————————-
    Στηρίζεται στο ”δικαίωμα στη διαφορά ”. Δεν ιεραρχεί τις φυλές αλλά θεωρεί ότι θα έπρεπε οι «κοινότητες να ζουν χωριστά »

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 11, 2008

  47. Ομερ,
    τι θες να πεις για οσους ζουν στον Ασπροπυργο και στην Ελευσινα, στα περιχωρα του Παρισιου, για τους Τουρκους της Γερμανιας και σε ολα τα γκετο?
    Τι σχεση εχουν με την κατασταση που περιγραφω?
    Φυσικα σε ολες τις κοινωνιες υπαρχουν δυναμεις που λογω ρατσιστικων προκαταληψεων στρεφονται κατα των προσφυγων και τους θεωρουν πηγη των όποιων δεινων τους, ειναι γνωστο αυτο και δεν χρειαζεται αναλυση.
    Απο την αλλη υπαρχουν κοινωνικες ομαδες που η κουλτουρα τους δεν τους βοηθαει να ενταχθουν στην νεα κοινωνια που βρεθηκαν, αυτο λεω εγω.
    Ετσι αντι να προσπαθησουν να αντιπαρελθουν τα οποια εμποδια που του θετουν, κλεινονται στον εαυτο τους και λειτουργουν σαν γκετο (μικροκοινωνια μεσα στην κοινωνια).
    Αυτο κανει τα πραγματα ακομα χειροτερα, τροφοδοτει ενα φαυλο κυκλο και αναπαραγει τον ρατσισμο ενθεν κακειθεν.
    Αυτο νομιζω ειναι γνωστο, συμφωνουμε ολοι σ΄αυτο, και ειναι κατι που μπορει να το καταλαβει ακομα και ο καθε μισοξυπνιος ανθρωπος.
    Οταν προκειται για μεγαλης ταξης συσωρευση μεταναστων σε καποια κοινωνια το προβλημα γινεται πιο εντονο και τα γκετο ειναι μια πραγματικοτητα.
    Οταν ομως μιλαμε για μεταναστες δευτερης και τριτης γενειας, κοινωνικα και επαγγελματικα δρομολογημενους, οι οποιοι παιζουν στο μυαλο τους την ταινια … “ο παπους μου ο προσφυγας” και αυτοπροσδιοριζονται μεσα απο αυτο, τοτε ισχυει αυτό που λεω οτι «κουβαλανε το “χωριο” τους μεσα στο κεφαλι τους»!
    Ωραια αυτά τα μελοδραματικα και ο υπερμετρος συναισθηματισμος αλλα ο δρακρυβρεχτος δρομος δεν οδηγει ποτε στη σωστη αναλυση και κατανοηση ένος φαινομενου.
    Για τον συγχρονο ανθρωπο η προκληση της ζωης είναι η αναπτυξη της ατομικοτητας και όχι στην αναπαραγωγη στερετυπων ιδεασμων που εχουν αφετηρια το συναισθημα και στοχευουν στην αναστατωση του θυμικου πληθυσμιακων ομαδων.

    * * *

    Ο Τσε τι άλλο ηταν εκτος από ένας ρομαντικος που εκστασιασμενος από τον επαναστατικο πυρετο εγκατελειψε μια νεαρη επανασταση και χωρις την παραμικρη αντικειμενικη πιθανοτητα να πετυχει οδηγησε τον εαυτο του στο βωμο της θυσιας?
    Προκειται για τον αγιο της επαναστασης: ετσι δημιουργουνται οι αγιοι: υπερβαινουν την λογικη, προσφερουν τον εαυτο τους θυσια σε ένα σκοπο, εμπνεουν τους πιστους και επενδυονται το φωτοστεφανο του ηρωα!
    Θα μου πεις ότι –με τη δικη μου λογικη- και το εγχειρημα της Κουβας «απονενοημενο διαβημα» ηταν. Όχι δεν εχω αυτή την αποψη, απο πολιτικη, στρατηγικη και επιχειρησιακη αποψη δεν νομιζω ότι εχει σχεση η «περιπτωση Κουβα» με αυτή της Βολιβιας. Αλλα και ετσι να’ναι το θαυμα μια φορα γινεται ;-)

    Σχόλιο από ο θειος Ισιδωρος | Μάιος 12, 2008

  48. θειε Ισιδωρε

    που πήγαινες σχολείο;

    Ομεράκο είδες;

    Όταν ακολουθείς τη γραμμή του θείου Ισίδωρου γίνεσαι απολαυστικός, ενώ όταν πιάνεις το μαχαίρι σου την πέφτουνε όλοι.

    Άρχισες να αποδεικνύεις αυτό που εμείς το ξέραμε, ότι δηλαδή διαθέτεις “υψηλο δεικτη νοητικης και -κυριως- συναισθηματικης ευφυϊας”.

    Μείνε σ’ αυτή τη γραμμή μικρέ!

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 12, 2008

  49. apo do kaname apo ki kaname pali akri den bgalame me tin pontos viza

    telika mono sta mikrofona kai se poli kosmo tha bgaloyme akri

    Σχόλιο από xatsior | Μάιος 13, 2008

  50. “pali akri den bgalame me tin pontos viza”

    Βγάλαμε και παραβγάλαμε !

    Δεν βγάζουν μόνο όσοι θέλουν να να μη βγάλουν άκρη.

    Μ-π

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 14, 2008

  51. Βγάλαμε και παραβγάλαμε !

    poy bgalanme ?

    idame pioi silogoi piran epixorigisi idame pia atoma poy einai oranomena mesa stin poe exoyn sxesi me tin viza pontos ?

    tin moni akri poy bgalame einai na agorasoume mia efimerida ksexasmeni pou kati egrapse
    blepoume siggenika atoma ton poatzidon na exoyn istoselides kai na lene stirikse to tade p…..<>gia agores meso ti ?
    MIPOS MESO PONTOS VIZA THA XI PLAKA ?

    AYTA GIATI DEN TA LEME

    AYTO DEN APOTELI EDO KAI XRONIA EKPORNEYSI ?

    Σχόλιο από xatsior | Μάιος 14, 2008

  52. Ποντε,
    μην τον μαλωνεις τον Ομερ, μικρο παιδι ειναι, θα μεγαλωσει και θα μαθει :-)
    Σχολειό; τρεις ταξεις του δημοτικου εβγαλα και …μετα μπηκανε οι Γερμανοι. Σχολαρχειο δεν πηγα, οι οποιες γνωσεις μου προκυπτουν απο τα …πλανα αυτομορφωσης οταν ημουνα κουμουνι.

    Μπαιδεγουεη πριν λιγο περιπλανωμενος στον θαυμαστο διαδυκτιακο κοσμο της πατριωτικης ορθοδοξιας ειδα με πολυ χαρα οτι το μπλογκ σας “ΠΟΝΤΟς ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ” συγκαταλεγεται στις επιλογες του istologio.org μαζι με αλλα επιλεκτα λουλουδια του σκληρου πυρινα της ορθοδοξου εθνικοφροσυνης!

    Υπεθεσα οτι θα προκειται για προβοκατσια ;-)

    http://istologio.org/?s=%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF+%CF%86%CF%89%CF%82&searchbutton=go%21

    Σχόλιο από ο θειος Ισιδωρος | Μάιος 15, 2008

  53. Θειε μιας και σε βρηκα τι αηδιες ειναι αυτές που ειδα εκει που εισαι;

    http://panosz.wordpress.com/2008/05/14/rwf/#comment-37906
    Καλά ολοι οι Καραμανλο ρε-σαλταρισμενοι εκει μαζευονται;

    ( και τι γινεται με την Χελιδωνα μου λές (μπαχαλο το κανατε)

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 15, 2008

  54. Θειε ..παντως αστα αυτά τωρα … Πες μου ..Τι κανει η Σκουπίτσα ;

    Γιατί δεν ερχεσαι να με δεις απο του Προκρουστη να γραψουμε κανενα στιχακι να σε κεράσω κανενα χαμομήλι και να θυμηθουμε τα παλια ;

    (πες και του Παπούλη …και χαιρετισματα στα παιδια )

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 15, 2008

  55. Ωωωωχ και τώρα τι κάνουμε μάγκες ?
    Ο θείος μας ανακάλυψε και δεν έχουμε που να κρυφτούμε πια..
    Πω πω ζημιά, γρήγορα ένα αχτίφ δια τα περαιτέρω…

    Ομέρ

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 15, 2008

  56. http://panosz.wordpress.com/2008/05/14/rwf/#comment-37911

    Το ακομα και πολύ πιο ενδιαφερον ειναι οτι στηριζουν πια ολο και πιο ανοιχτα και ξεδιαντροπα την κυβερνωσα Νου- Δεξια στις πιο ακραιες επιθετικές επιλογές της ..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 15, 2008

  57. Ενα
    ενδιαφερον σχολιο που εγινε Ποστ ..
    http://panosz.wordpress.com/2008/05/15/adonis/

    Περα απο το μετεικασμα
    Θα προσθετα και το Ντε Ζα Βου του Καραμανλή θειου της οχταετιας , της Εκοφ , της Βιας και νοθειας κλπ

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 15, 2008

  58. Tο Μετεικασμα των (Σο ) Δομημενων Ομολόγων ..

    ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΤΑ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ

    Κρύβουν κακουργήματα, κατέθεσε ο Ζορμπάς

    Της ΑΛΙΚΗΣ ΜΑΤΣΗ
    «Εθαψε» με το γάντι την ηγεσία της Δικαιοσύνης, τους κ. Γ. Σανιδά και Γ. Κολιοκώστα, για τους χειρισμούς τους στο σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων, ενώ επεφύλαξε βολές κατά των υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομίας.
    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=52437256

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 16, 2008

  59. Ανεξαρτητα απο το οτι πραγματι το Δημοσιο Πανεπιστημιο υποφερει χρονια ( και εξαιτιας Της τσμπουκαλιδικής και εκβιαστικής στασης της Αου Και Δαπ Νουδου Φου Κου και του ολοζωντανου εδώ και χρονια Δεξου Κατεστημενου που το λυμαινεται (ιδιαιτερα σε σχολές σαν τις Ιατρικές ,… αλλά και τις Πρυτανειες )

    - Ο καθε σχετικά νοημων δεν μπορει παρα να καταλαβει τον Λόγο για τον οποιο ο Ευριπίδης απειλησε να Κοψει αμεσα την χρηματοδότηση Σε ολα τα Δημοσια Πανεπιστημια αν δεν εφαρμοσουν Αμεσα τον και Πρακτικά ανεφαρμοστο Νομο Πλ
    ενώ ταυτοχρονα ετοιμαζεται τα αναγνωρισει απο την πισω πορτα τα Γνωστης α-ποιοτητας Ελευθερα Πιασοκωλάδικα
    ως ..πΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ …

    ευτυχώς στην Χωρα αυτή δεν ειμαστε ολοι τοσο Χαζοι ψωστε να μη κατααβαινουμε που το πάνε Ορισμένοι
    …Αντε μη πω και τιποτε αλλο…Αντε…..

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 17, 2008

  60. Ενα δειγμα και της Καταντιας των Δημοσιων Πανεπιστημιων ( ας πουμε των Ιατρικών Σχολών ) ειναι και τοο Πτυχιο της …Νατασας ( α ξεχασα ..Πρωτα πηρε Διδακτορικό και μετα πτυχιο …

    Τωρα που θα τα δωσουν ολα στα Ιδιωτικά Κεντρα Ελευθερων Σπουδών( κοινώς … ;) θα διορθωθουν τα πραγματα και καθε κατεργαρης θα μπει στη θεση του …

    Ακους εκει να κανουν καταλήψεις και να τολμουν να αμφισβητουν τον Ευριπίδη ( και τις αγαθες του
    Προθεσεις) τα …κομμουνια !!!!

    και Α και Ου και Δαπ Νου Δου Φου Κου…

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 17, 2008

  61. και να καταργηθουν και τα Δημοσια Πανεπιστημια και να σπουδαζουν μόνο τα Φλώροπλουσιοπαιδα που εχει λεφτα ο Μπαμπακας τους … Να εκσυγχρονιστουμε επιτελους ..Που ακουστηκε Δημοσια παιδεια …

    Να μη βγαλουν μερικά (εκατομμυια ) ευρωπουλα μερικοι μερικοι;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 17, 2008

  62. - Kai γιατί αραγε ο κ Ευριπίδης ενώ δεν εκανε τιποτε απολύτως ολη την χρονια διαλεξε
    αυτήν ακριβώς την περιοδο για να δυναμιτισει το κλιμα με την επικειμενη αναγνωριση απο την Πισω πορτα των ΚΕΣ ως Πανεπιστημιων και την ανοιχτη εκβιαστική απειλή οτι θα κόψει εντελώς την χρηματοδότηση στα Πανεπιστημια Τωρα; ( ποια χρηματοδοτητση οταν τα εκατομύρια ευρω κυλουν σε αγωστες τσεπες βλ Π. Δημο Θεσ/νικης και σκανδαλα αυτό αλλο θεμα ..)

    Και γιατί αραγε αναγγελει ξαφνικά και Χωρις κανενα διαλογοι την καταργηση των πανελλαδικών εξετασεων (που βεβαια ειχαν υπονομευσει ηδη απο πεσρυσι οι Του Υπουργειου του με την βαθμολογηση με ανοιχτα ονοματα ενω διωχθηκαν οι…καταγγελουσες την ανομία.. και ανταμαφθηκαν οι διαπραττοντες; )
    ε; Γιατί;
    Ενώ ειναι προφανες το καταλαβαινει οποιος εχει πονεσει τα παιδια που δινουν εξετασεις
    οτι Τωρα ακριβώς που δινουν τα παιδια Πανελλαδικές τωρα πρεπει να υπάρχει κλιμα Ηρεμιας …(και να μη νιωσουν ως τα τελευταια Κοροιδα . μιας και οι Πανελλαδικές θα καταργηθουν … ;)

    Ε να σας πώ : Περα απο το οτι απροκαλυπτα προχωρανε πια στο Ξεπουλημα της Παιδειας .. Οπως και σε καθε τι το Δημοσιο ..( βλ Οτε λες και τα βρηκαν απο τον Μπαμπά τους οι Αλογοσκουφηδες )

    Δεν τους ενδιαφερει πια η Κοινωνική Γαλήνη και Κοινωνική συνοχή ..Ξερουν οτι η ακριβεια , τα Απιστευτα σκανδαλα του Ξεπουλημα των Παντων και η Νου Δου λαμογια που εχουν ξεπερασει καθε προηγουμενο εχουν βυθισει την Κοινωνια σε απογνωση …..

    Και θελουν πια να προκαλεσουν την αναταραχή οι Νου Δουδες … ελπίζοντας πια μονο στον Κοινωνικό αυτοματισμό απελπισμενων Γονων κλπ και στις φασιζουσες πρακτικές που ξερουμε οτι αποτελουν το τελευταιο καταφυγιο της Δεξιας παραταξης

    Η γνωσή παραδοση του Εκοφιτισμου…

    (και βεβαια αφου ελεγχουν σχεδον πληρως Δημοσια και Ιδιωτική Τηλεοραση με τις παραρολογικές και εξευτελιστικές για την Κοινωνια γελοιτητες …προσπαθουν να βαλουν χερι και στη Μπλογκοσφαιρα με τα φανερα και Κυριως κρυφα παπαγαλάκια του Νεο-δαμαλισμου… )

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 17, 2008

  63. Μια ενδιαφερουσα συζητηση για τα Δημοσια Πανεπιστημια γινεται εδώ:

    http://panosz.wordpress.com/2008/05/17/dabarakis/

    Και να πω κι εγώ την αποψη μου

    Παιδια ..Οσα λεγονται για τα Δημοσια Παενπιστημια

    ειναι απολύτως Αληθή ..και ακομη Χειροτερα

    Πραγματι θριαμβευει η Αναξιοκρατια, το Γλυψιμο, η Υποταγή. Η Δαπ Α ΚΑΙ ΟΥ Αλωνιζει και η Νατασα πηρε Πτυχιο Ιατρικής ..

    Ναι ..πραγματι

    …..Ομως ναστε σιγουροι οτι δεν εμεινε πια κανεις Έλληνας σχετικα σοβαρός ( εκτος απο τα Λαμογια , τους εχοντες συμφεροντα και τα Νου Δου παπαγαλακια ) που να μη καταλαβαινει για ποιο Λόγο διαλεξε ο Ευριπίδης τη στιγμή Τωρα ..για να οξυνει την ανττιπαραθεση παλι με τα Πανεπιστημια και να αναγνωρισει τα ΚΕΣ …..

    γιατί τον επιασε η πρεμουρα τωρα; …

    … Και βεβαια σε λίγο θα χρησιμοποιησουν και τα ανακλαστικά του Κοινωνικου αυτοματισμου ..

    Και τον λανθανοντα εθνικισμό μεσω των γνωστων και μη Χειραγωγων της κοινής Γνωμης … Οσο η οικονομία θα καταρρεει , η ακριβεια θα φθανει σε Υψη δυσθεωρητα και Τα σκανδαλα Εκατομμυριων δεν θα μπορουν πια να κουκουλώνονται και θα χει ξεχυθει η Δυσωδια στους Δρομους …

    Και με συγχωρειτε που επεμβαινω στη συζητηση σας … Δεν νομίζω οτι ειναι κακό να λεμε και μεις μια γνωμη, ειναι;

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 18, 2008

  64. Βεβαια σε οτι αφορά τα Ιδιωτικά Π(ιασοκωλάδικα) υπαρχει και το μονιμο ”επιχειρημα” που συνοδευεται με ελαφρό κλεισιμο ματιου: Παιδια … με τα Ιδιωτικά Π ερθουν ποταμοι δολαριων και ευρω (θα πεσει πολύ χρημα να πουμ’ γιατί ολοι οι Σοβαροι Πολυθενικοι επιχειηματιες θα τρεξουν Πατεις με Πατωςσε για να επ[ενδυσουν στην Ιδανική Χωρα πως την εχει κανει ο Καραμανλής ο Αλογοσκουφης ο Ευριπίδης ο Σουφλιας κλπ

    Κοντολογής ..” ειναι Πολλά τα λεφτα ”φιλαράκι ….

    Αλλά εγώ αναρωτιεμαι και το Αλλο ..Καλά μωρε .. Τι εγινε εκεινο το ερμο αρθρο 16 ; Αναθεωρηθηκε; θα αναθεωρηθει;
    Η μηπως περασαμε σε μια σιγανή , σιωπηλή αναθεωρηση απο την Πίσω πορτα δηλαδή εξωθεσμικά και de Facto (κατά πώς το συνηθιζει η Νου Δου και οι λογής λογής επιρροές της)…

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 18, 2008

  65. Η περιεργ επιθεση Στυλιανιδη

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112

    ( κατι που δειχνει και πόσο σεβονται το Συνταγμα και το αρθρο 16 ( ταχαμου θα το αναθεωρουσανε ..) τωρα πανε να περασουν τα πιασο κωλαδικα απο την πισω Πορτα …
    Αν θελετε Ιδιωτικά Π ανεθεωρηστε το Συνταγμα και το α . 16 ..Μη ανοιγετε τους ασκους του αιολου με την περιφρονηση του Συνταγματος…
    Ιδου η Ρόδος Ιδου και το Πηδημα!!! *…
    * Ωχ ! ελπίζω να μη το παρουν κυριολεκτρικά οι νου Δουέδες (Κρυφοι και φανεροι ) και μας..Πηδηξουν …
    ( παραπάνω απο οσο μας… ;)

    ( Επι των σοφιων που λεγονται
    απο τους Ευριπιδαιηδες περι ”Δικαστηριου Ευρ Κοινοτητων ” που θα παρακαμψει το Συνταγμα (ακρως επικινδυνες και κυνικές απο καθε αποψη
    εχω να θυμισω τους παλαιους στιχους απο την Χελιδωνα της Καλυβης” :
    ” Δοξα στους μεγάλους Νούδες
    Που τις τρων στους Πισινουδες ”

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 19, 2008

  66. Της Βουλής

    Από τα ομόλογα στη «Ζίμενς»

    Της ΝΤΟΡΑΣ ΝΤΑΪΛΙΑΝΑ

    Το ότι «η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση», αποτελεί γνωστή πολιτική συνταγή, για κάποιον που αισθάνεται στριμωγμένος. Ερώτημα παραμένει αν είναι και αποτελεσματική. Και η κυβέρνηση το γνωρίζει. Ισως γι’ αυτό …εμπλουτίζει καθημερινά την επίφοβη συνταγή, συνδυάζοντάς την με την προσπάθεια ποδηγέτησης των αναγκαίων δικαστών, την ακύρωση του έργου τους, ή την αποπομπή όσων, άλλοτε εκλεκτών, υπερβούν τα εσκαμμένα και ενοχλούν με την έρευνα και την επιλογή τους να μην συγκαλύψουν. Το εν λόγω… κοκτέιλ τακτικής έχει μπει καιρό τώρα σ’ εφαρμογή. Κατέστη όμως εμφανέστερο την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή. Πρώτα, με την ακρόαση του επικεφαλής -αποδιοπομπαίου πλέον- της Αρχής για την καταπολέμηση του «μαύρου χρήματος» Γ. Ζορμπά, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Την επομένη, με το οργισμένο στιλ του Κ. Καραμανλή στην «Ωρα του πρωθυπουργού», όπου έγινε διαυγέστερη η διάσπαρτη με αγκάθια στενωπός, στην οποία εισήλθε η κυβέρνηση.

    Ακρίβεια, σκάνδαλα σχετικά με τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, ξεπούλημα κερδοφόρων, στρατηγικής σημασίας, επιχειρήσεων και δη με αδιαφανείς διαδικασίες που εγείρουν μύρια όσα ερωτηματικά και βολές από Γ. Παπανδρέου και Α. Αλαβάνο, για απιστία των πρωτεργατών, αποδυνάμωση του αισθήματος δημόσιας ασφάλειας -βλέπε υποκλοπές και όχι μόνο- ασφαλιστική και εργασιακή ανασφάλεια των πολιτών, συνθέτουν ένα εκρηκτικό μίγμα. Και επικίνδυνο όταν προβάλλουν ως… φόντο τα πορίσματα για τα ομόλογα του «θεματοφύλακα της νομιμότητας» -κατά τον Κ. Καραμανλή- Γ. Ζορμπά και οι ανεξέλεγκτες αποκαλύψεις για τη Ζίμενς. Οπου πλέον, πρωταγωνιστούν και στελέχη της Ν.Δ.

    Από τον Γ. Ζορμπά, η κυβέρνηση θεωρεί ότι θα απαλλαγεί σύντομα. Το νομοσχέδιο που καταργεί το ανεξάρτητο της Αρχής υπάγοντάς την στην άμεση εποπτεία του υπουργού Οικονομίας, είναι έτοιμο. Οσονούπω κατατίθεται στη Βουλή και η τροπολογία με την οποία ο ενοχλητικός «αδέκαστος» -κατά τον πρωθυπουργό- πρώην εισαγγελέας, στέλνεται σπίτι του, οπότε αποφεύγονται τουλάχιστον νέα ενοχλητικά πορίσματα για Ζίμενς ή και -ποιος ξέρει- για τον ΟΤΕ. Μένει βέβαια να συμβιβαστεί μ’ αυτή την ιδέα και ο Γ. Ζορμπάς. Με ή χωρίς τον τίτλο του προέδρου της Αρχής για την καταπολέμηση του «μαύρου χρήματος». Η ώς τώρα στάση αλλά και αυτή που τήρησε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, δεν έδειξε ότι είναι από αυτούς που καταθέτουν εύκολα τα όπλα. Και, τούτη τη φορά, ίσως δεν καταφέρει να βρει η κυβέρνηση το κατάλληλο χάπι για να χρυσώσει την αποπομπή του, όπως συνέβη μετά την απομάκρυνσή του από το υπουργείο Αμυνας, όταν άρχισε να «σκαλίζει» αγορές οπλικών συστημάτων και επί Ν.Δ. Διότι, πέραν του ότι… διδάχθηκε ο ίδιος, η κυβέρνηση δεν ξέρει ποιο καινούργιο «φασούλι» θα της βγει και, αναπάντεχα, θα πέσει στα χέρια του.

    Στο σκάνδαλο Ζίμενς όμως, ξεδηπλώνονται καθημερινά νέες πτυχές και εμφανίζονται νέα πρόσωπα, που δίνουν και τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία. Και μην ξεχνάμε ότι στην υπόθεση Κοσκωτά, όλα άρχισαν να ξεδιπλώνονται όταν ο Γ. Μαντζουράνης, στενός τότε συνεργάτης του Μένιου Κουτσόγιωργα, αποκάλυψε τον μυστικό λογαριασμό, τον κρυμμένο στα άδυτα του διεθνούς τραπεζικού συστήματος, που ξέρει να προστατεύει τους διακινούντες «μαύρο χρήμα» ώς τη στιγμή που οι ίδιοι αυτοαποκαλυφθούν. Σκέφτεται ίσως η κυβέρνηση ότι έχει καλυμμένα τα νώτα της. Θεωρεί ότι ελέγχει τους δικαστές που χειρίζονται τα κρίσιμα ζητήματα. Κι όταν κάποιος της ξεφύγει, ακολουθεί άλλη ατραπό. Ομνύοντας στο όνομα της ανεξάρτητης Δικαιοσύνης, βρίσκει τον τρόπο να πάνε τα πορίσματά τους στο αρχείο. Οπως συνέβη με τα τρία του Γ. Ζορμπά αλλά και του Γρ. Πεπόνη που χειρίστηκε, σε προανακριτικό στάδιο, την υπόθεση των ομολόγων. Οσο όμως παραμένουν αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα για το ξεπούλημα του ΟΤΕ, όσο η κυβέρνηση αναζητεί διέξοδο στα πολιτικά της αδιέξοδα εκποιώντας δημόσια περιουσία, τόσο θα αυτοϋπονομεύεται στη συνείδηση των πολιτών.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 19/05/2008

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 19, 2008

  67. μπορω να αναδιμοσιευσω στο μπλογκ μου μερος ή ολο το κειμενο αυτό αναφεροντας οτι το πηρα απο εσας;?

    Σχόλιο από δον κιχωτης | Μάιος 19, 2008

  68. Δον Κιχώτη
    Προχώρα…

    mumul

    Σχόλιο από Πόντος και Αριστερά | Μάιος 19, 2008

  69. Νόσφυ μου αρέσει που έισια ένθερμος υποστηρικτής του δημόσιου Πανεπιστημίου!το άρθρο 16 δε θα αναθεωρηθεί άλλα όταν αναγνωριστουν τα ΚΕΣ, ουσιαστικά θα έρθεικαι η πλήρης κατάργησή του!Στον αγώνα λοιπόν!

    Σχόλιο από partizana | Μάιος 19, 2008

  70. ευχαριστω παιδια

    Σχόλιο από δον κιχωτης | Μάιος 19, 2008

  71. “Θησαύρισαν που θησαύρισαν κάποιοι με τη θέμα της προσφυγιάς όλο τον προηγούμενο αιώνα, συνεχίζουν να κερδοσκοπούν πάνω στον πόνο των προσφύγων.¨”αναφερει στο παραπανω αρθρο ο Κ.Διαμαντιδης

    ήθελα παιδια να ρωτήσω αν έχετε υπ οψιν σας κάποιο link να μου δώσεται σχετικα με την υποθεση αυτη γιατι δε το κατεχω αρκετα το συγκεκριμενο ζητημα- το πως θησαυρισαν καποιοι τον προηγουμενο αιωνα στις πλατες της πορσφυγιας…

    Σχόλιο από δον κιχωτης | Μάιος 19, 2008

  72. http://www.enet.gr/online/online_sum?c=112

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 20, 2008

  73. http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=1974712

    Καλουνται οι καταπίνοντες καμηλοπαρδαλεις ( στην προκειμενη περιπτωση την απιστευτη προσπαθεια μεσολαβητων - επιχειραματιων και του γνωστου κομματος που βρισκεται απο πισω τους ..να τρομοκρατησουν και να ελεγξουν τον πολιτικό κόσμο της Χωρας μεσω αγωγών εκατομμυριων )

    και διυλίζοντες Κώνωπας ( στην ολοφανερη οσο και α-νόητη προσπαθεια αποπροσανατολισμου ..Διοτι κανεις (εκτος απο τους κρυφο-και- φανερους ΝουΔουεδες δεν χαφτει πια τόσο )…
    να εντοπισουν το ..λαθος της Ελευθεροτυπίας στην ανω σελίδα ….

    Ο πρωτος που θα εύρη το λάθος θα αμειφθεί
    με βομβαρδισμό κουτσουλιών απο το Σμηνος Συγχ(λ)ισμένων Μπε-κα(λ)*τσίδων (Αι μπεεε!!! καλ- τσίδες, των Μπεεεε!!! καλτσιδών Ω Μπεεεε!!)

    Σε περιπτωση πολλαπλών Οξυνόων Φαρισαίων θα διεξαχθεί κλήρωσις ..

    *αυτό το λ που μου θυμίζει πάντα την (Θεία ) Εκείνη

    Σχόλιο από Νοσφεράτος | Μάιος 21, 2008

  74. [...] exei sxesi me tin pontos visa? [...]

    Pingback από -Xαραλαμπίδης VS Καλεντερίδης ; « Πόντος και Αριστερά | Μάιος 22, 2008

  75. Το βαζω εδώ γιατί συνδεεται και με το σχολιο 65
    ( η εριεργη παρακαμψη του συνταγματος που επιχειρει η Νου Δου ( και Α και Ου ) και ο κ Ευριπίδης

    αλλλά αν το καλοσκεφτουμε και με την Pntow visa και με καθε ειδους λαμογια των ημερων μας

    Αρθρο του εκδότη της «Ε» και της «Κ.Ε.», Θανάση Τεγόπου